Mohd Nazri

Lelaki, Puluhan tahun?

Beratap Langit Berlantai Bumi, Malaysia

aku menulis bukanlah kerana merasakan diri sudah cukup bagus. blog ini tidak boleh dijadikan kayu pengukur bagi diri aku. aku hanyalah insan yg lemah, yg masih belajar dan berusaha menjadi yg lebih baik. blog ini hanyalah sekadar perkongsian. jika ada salah dan silap dalam penulisan, tegurlah. semoga kita sama-sama mendapat manfaat darinya.

Visit My Blog :
=>bilanazberfikir.blogspot.com
=>personal-naz.blogspot.com
=>BakalMeninggal.blogspot.com
::
Start
Windows 8™ by nazri
Shutdown

Navbar bawah

Search This Blog

Saturday 30 August 2014

Apabila Laptop Tiba-tiba Mati Sendiri

Masalah laptop mati atau terpadam secara tiba-tiba mungkin disebabkan oleh kipas processor yang tidak berfungsi dengan baik. Overheat berlaku dan mengakibatkan processor laptop anda terlalu panas lalu terpadam saat ia sedang digunakan.

Di sini dicadangkan supaya anda bersedia untuk mengelakkan perkara itu berlaku. Namun mungkin ada sesetengah pengguna menggunakan laptop dalam jangka waktu yang sangat lama jadi jangan lupa untuk menggunakan cooler fan pada laptop anda. Seperti yang diterangkan sebelum ini [di sini], jangan sesekali menggunakan laptop beralaskan tilam kerana proses pengudaraan tidak lancar.




Jika perkara yang tidak diingini telah berlaku maka anda terpaksa pula menukar kipas processor tersebut.Sekiranya anda tidak mampu melakukannya sendiri maka anda perlu mengeluarkan sejumlah wang untuk dihantar ke kedai.

Membaca Amalan Mulia. Terima Kasih 'LIKE' dan 'SHARE' Entri Di Sini :)

0 comments: