Mohd Nazri

Lelaki, Puluhan tahun?

Beratap Langit Berlantai Bumi, Malaysia

aku menulis bukanlah kerana merasakan diri sudah cukup bagus. blog ini tidak boleh dijadikan kayu pengukur bagi diri aku. aku hanyalah insan yg lemah, yg masih belajar dan berusaha menjadi yg lebih baik. blog ini hanyalah sekadar perkongsian. jika ada salah dan silap dalam penulisan, tegurlah. semoga kita sama-sama mendapat manfaat darinya.

Visit My Blog :
=>bilanazberfikir.blogspot.com
=>personal-naz.blogspot.com
=>BakalMeninggal.blogspot.com
::
Start
Windows 8™ by nazri
Shutdown

Navbar bawah

Search This Blog

Saturday 30 August 2014

OPMOD BARU : OPMOD 4.2 BETA 18

OpMod ialah browser fevret aku berbanding Opera Mini original dan Opera Mini labs sebab banyaknya advance settingyang boleh kita buat.

Kalau korang ialah mobile blogger atau wapmaster,OpMod ialah browser terbaik yang aku cadangkan untuk korang guna.

Salah satu kelebihan paling ketara pada OpMod ialah ianya sangat compatible untuk pengguna phone dengan ram rendah seperti s40.Pendek kata,ia s40-friendly.Aku pernah buka sehingga 5 tabs/windows pada OpMod lebih dari 30 minit pada s40 tanpa ada gangguan seperti application error.Kalau pada Opera Mini labs atau Opera Mini original,buka 2 3 tabs,lepas 10-15 minit terus application error.

OpMod paling baru buat masa ini(07-Mei-2012) ialah OpMod 4.2 beta 18,telah dikeluarkan sejak bulan April sebenarnya.

Download OpMod 4.2 beta 18 (22153): 
Thanks to Rain Madhack untuk fail zip tu.

Untuk setting free-nya pula,bagi pengguna Maxis,guna connection Maxis 3G Wap: 
CUSTOM HTTP:
http://maxis.mobby.me.server4.operamini.com:80/

CUSTOM SOCKET:
socket://maxis.mobby.me.server4.operamini.com:1080/
Bagi pengguna Celcom pula,gunakan saja connection Celcom 3G Wap: 
CUSTOM HTTP:
http://wap.speesh.com.server4.operamini.com:80/

CUSTOM SOCKET:
socket://wap.speesh.com.server4.operamini.com:1080/
Okay-lah,rasanya itu saja yang aku dapat share tentang OpMod Baru:OpMod 4.2 Beta 18 ni.Semoga bermanfaat untuk semua.Make luck! wink

0 comments: